gerardvanderwerf.reismee.nl

Hospitaleren 3

Ja, we hebben er al een week opzitten , de tijd vliegt voorbij.
ik zelf beleef niet heel aparte dingen, zit in de receptie van 13 tot 14 uur om de verschillende nationaliteiten aan een bed te helpen. Velen hebben al gereserveerd, dat betekent paspoort scannen, naam zoeken op de lijst waar ook hèt bednummer op staat en dan weer uit de bak de reservering halen. Mensen hebben dan vele malen ook een reservering voor het menu en ontbijt. Anderen die niet gereserveerd hebben moeten ook hn paspoort laten scannen en worden dan een bed toegewezen in volgorde van de nummers.

vandaag, nu hebben we nog een aantal bedde; op de derde etage.

vanmorgen na de koffie op het terras heb ik Don Jésus, de oude prior die ik vanaf 2003 ken, gefeliciteerd met zijn 96-ste verjaardag. Hij zat achter zijn bureau de krant te lezen en zit ‘s avonds tijdens de pelgrimsmis opzij bij het altaar.

vanmiddag geen zon meer doch mistig weer die over de bergen uit Frankrijk komt. Hoop dat het morgen weer beter weer wordt want dit zijn we de afgelopen week niet meer gewent.

zo nu ga ik weer aan tafel in onze keuken, iemand van de groep heeft iets lekkers gekookt.

kom ik weer beneden blijkt dat er van een groep van 9 pelgrims uit Braziel, die fietsen, er 2 vermist worden. Het is heel erg mistig. De bomberos werden via 112 ingeschakeld. om 20.30 gevonden, ze bleken in de mist de verkeerde afslag te hebben genomen. Eind goed al goed, we hadden nog bedden op de derde etage dus daarbij hadden ze geluk. Het is de mooiste plek hier, geen stapelbedden. Mijn collega heeft ze nog gewaarschuwd geen lawaai te maken en dat we om 22 uur het licht uitdoen.

tot de volgende keer.

Johan B

Succes Gerard met het opvangen van de Santiago avonturiers. Ze mogen blij zijn met die doorgewinterde Hollander met zoveel toewijding en kennis van zaken. Toppertje!
Je bent helemaal op je plaats met je persoonlijke aanpak en talenten.