gerardvanderwerf.reismee.nl

Hospitaleren 2

Beste volgers,

ja, we zijn al weer 3 dagen verder en er gebeurt elke dag wel wat.

de vele nationaliteiten, gisteren hadden we zelfs een groep Argentijnen die op de fiets naar Santiago gaan. Als laatste gisteravond een jonge vrouw uit Maleisië die niet vooruit te branden was. Ze had een rolkoffertje bij zich en deed heel moeilijk. Later hoorde ik an een collega dat ze weer vertrokken was.

de herberg was gisteren bezet met 183 pelgrims, dus hoofdgebouw vol. Daarna hebben we nog 28 pelgrims in het souteren Laten slapen, maar daar is het koud en verder geen douches dus hiervoor moet men naar de eerste etage.

in de drukte gistermiddag kam er een echtpaar met 3 kleine kinderen die moe waren en veel lawaai maakten. Ze waren met aangepaste 3 wielige wandelwagens onder weg vanuit Le Puy en Vezelay en al. Aandoen onderweg. Leuk gezicht toen ze vanmorgen weer vertrokken. Gisteren de laatste zondag in mei een grote mariaprosessie met heel veel mensen, kinderen prachtig aangekleed. Heb er geen foto’s van gemaakt.

we hebben de tent weer schoon en nu naar het terras voor de koffie!

Els

Hoi Gerard, wat een verhalen weer en volgens mij heb je het behoorlijk druk met zoveel pelgrims . En je maakt ook dit jaar weer genoeg mee. Goed van je dat je ook de tijd neemt om heerlijk koffie te gaan drinken en op zijn tijd een lekker wijntje. Echt knap van je hoor dat je dit allemaal doet. Van Rob en mij veel groetjes en succes Gerard.

Nico greetje

Lieve broer
Wat vind Ik dit interessant wat je allemaal weer meemaakt
Al de verscheidenheid van mensen, fijn dat we mee mogen genieten
Hier in Nederland wordt het ook beter weer ontvang Liefs van Ons uit Veendam