gerardvanderwerf.reismee.nl

Hospitaleren

Beste allemaal,

ja ben voor de achttiende keer weer gaan hospitaleren. We hadden ons, mijn maatje en ik, niet opgegeven en kwamen op de reservelijst. Jullie zijn als eersten aan de beurt als er iemand uitvalt.

Dus daar kwam dan het verzoek of ik beschikbaar was. Na ruggespraak met mijn mede Hospitalera, die helaas verhinderd was, en Sandra besloot ik toch maar

te gaan. Nieuwe groep waar ik niemand van ken en waarvan er 5 voor de eerste keer gaan, we zullen zien of ze het snel oppakken. Zijn aardig mensen, heb al een keer kennisgemaakt.

gisteren, woensdag vertrokken en na een tussen stop in Augy sur Audour, waar ik in een pelgrimsherberg heb ovenacht als enig gast, aangekomen in Burguete waar ik een hostel had gereserveerd omdat ik niet in Roncesvalles een nacht in het souterrain wilde slapen. In dit hotel heeft ook de schrijver Hemingway overnacht, daar maken ze wel een

beetje reclame mee. Ik mis alleen het gezelschap van Inge en Ria die vorig jaar hier ook de eerste nacht doorbrachten. Het was een rot reis met de nodige files m.n. bij Bordeaux was er geen doorkomen aan.

Om een wandeling te maken en even de benen te strekken ben ik op bezoek gegaan bij een oude bekende Iñaki die ik al vanaf het begin ken, eerst als ober en tegenwoordig als eigenaar van de supermarkt. Het was een

geweldig weerzien met een forse abrazo en even bijpraten. Ik kom nog wel weer langs heb ik hem gezegd.

vanavond om 20 uur het cenar, avondeten. Lekker wijntje erbij en genieten.

Morgen naar Roncesvalles waar we om 11 uur de zaak overnemen en na de maaltijd om 13 uur om 14 uur gaan beginnen.

tot de volgende keer!

ik weet nog niet hoe de foto’s er bij moeten komen!

Reacties

Reacties

Johan

Je hebt veel puf om helemaal naar zuid france te rijden om je diensbaar te stellen voor de broederschap. Grote klasse!!

Nico en Greetje

wat gezellig om je verhaal te lezen lieve broer
je baalde vast om in de file te zitten,maar bent gelukkig goed aangekomen
Zet de nieuwelingen maar aan het werk gerard, jij bent door de wol geverfd uiteindelijk.
doe voorzichtig en een lieve groet van ons uit Veendam

Inge Egmond

Beetje jaloers dus Gerard, vooral dat eerste moment: het Hostal in Burguete.... Die lekkere wijn daar.. heb je een flesje voor me meegenomen? Lekkerder dan de wijn in La Posada, waar je t nu dagelijks mee moet doen.. Ria=Thea, tussen ons gezegd?

Piet vanVonderen

Wat een kerel ben je toch dat je dat nog steeds wilt doen! Geweldig en geniet van het heerlijke eten en de wijntjes! Ben je nog in Lourdes geweest? Hou je taai en geniet van ieder moment,je hebt het verdiend!

GerAnbergen

HoiGerad,
volgens mij ben je weer thuis gekomen, je mrkt aan alles dat het je goed doet weer in deze omgeving te zijn.leuk oude bekende eer ontmoet en eenlekker glas weer gedronken en nu geleidelijk aan weer aan je werk.
de nieuwe collega.s zijn vast aardige mensen, anders doe je dit werk niet.;Gerard maak er wat van de komende tid. hartelijke groeten, Ger,

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!