gerardvanderwerf.reismee.nl

Roncesvalles 2

We zijn hier nu 3 dagen en gelukkig verbeterd het weer, de zon schijnt nu, doch nog een koude wind. Gisteren, zondag, ben ik om 12 uur naar de mis geweest, 15 mensen in de kerk. Het was een solo optreden van een bejaarde priester!

gisteravond was het beter, de pelgrimsmis om 18 uur met een groot Frans koor. Stampvolle kerk.

Na afloop werd ik op mijn schouder getikt door Iñaki, de vroegere ober van restaurant Casa Sabina en tegenwoordig de eigenaar van een supermarkt 3 km verderop. Ook na de mis de oude prior Don Jésus ontmoet, inmiddels 90 jaar en 20 dagen! Hij ging mede voor in de mis.

Vanmorgen ontmoette ik ook een oude bekende, Francisco de taxi-chauffeur die ik ook al 14 jaar ken. Hij heeft tegenwoordig concurentie van de meerdere autobussen van Pamplona naar Roncesvalles en Saint Jean Pierre de Port, dus ik zie hem niet meer zo vaak.

Toch mooi al die ontmoetingen!

Gisteravond laat kwamen er nog 2 pelgrims vermoeid binnen. We hadden nog 2 bedden, echter ze hadden geen contant geld. We stelde ze voor naar he hotel te gaan eten en wat meer geld te pinnen en dan terug te komen. Echter om 22 uur waren ze nog niet terug gekomen, dus wij maar de deur op slot. Vanochtend zagen we ze lopen, ze hadden in het hotel overnacht.

Tot de volgende keer!

Reacties

Reacties

Johan

Toppertje. Wandelmaatje een goede tijd gewenst in Roncesvalles. Voor het weer hoefde je niet in Amersfoort te blijven want de zegen blijft van boven komen. Haha...

Inge Egmond

Ja Johan, leuk je reactie te lezen, Gerard en ik werken weer lekker samen, net een heerlijke lunch met een glaasje wijn.. Groetjes.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!