gerardvanderwerf.reismee.nl

Roncesvalles 2

We zijn hier nu 3 dagen en gelukkig verbeterd het weer, de zon schijnt nu, doch nog een koude wind. Gisteren, zondag, ben ik om 12 uur naar de mis geweest, 15 mensen in de kerk. Het was een solo optreden van een bejaarde priester!

gisteravond was het beter, de pelgrimsmis om 18 uur met een groot Frans koor. Stampvolle kerk.

Na afloop werd ik op mijn schouder getikt door Iñaki, de vroegere ober van restaurant Casa Sabina en tegenwoordig de eigenaar van een supermarkt 3 km verderop. Ook na de mis de oude prior Don Jésus ontmoet, inmiddels 90 jaar en 20 dagen! Hij ging mede voor in de mis.

Vanmorgen ontmoette ik ook een oude bekende, Francisco de taxi-chauffeur die ik ook al 14 jaar ken. Hij heeft tegenwoordig concurentie van de meerdere autobussen van Pamplona naar Roncesvalles en Saint Jean Pierre de Port, dus ik zie hem niet meer zo vaak.

Reacties

Reacties

Anton

Wij zijn weer in het land. Vanuit Spanje via de nieuwe tunnel bij col de Somport in Franrijk binnen gekomen. Campings in ArgelesGazost, Bergerac, Brantome, Vendome en in Amiens. Wilden de laatste nog blijven maar de zoveelste regen heeft ons doen besluiten de volgende dag door te gaan naar Leusden. Mooie reis gehad van 5000km. In Spanje mooie weer gehad.verder alles o.k. Als ik jegoed lees, vermaak je je uitstekend daar. Geniet ervan en heb een veilige thuisreis. hartelijke groet en alle goeds.
Anton en Marian.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!