gerardvanderwerf.reismee.nl

Belevenissen in de herberg

Het is vandaag voor ons de laatste volle dag geweest. Morgen komen de nieuwe hospitaleros die ons om 14 uur aflossen. Ik weet niet wat er vandaag gebeurd is want ik ben, na overleg met mijn collega's een dagje uit geweest en heb een kennis bezocht in Logroño.

Pelgrims komen en gaan en iedere dag weer nieuwe gezichten, soms heel aardig maar soms ook niet aardig.

Dinsdagavond kregen we een enorme onweersbui op ons dak omstreeks 21.30 uur. Pelgrims kwamen nat van het restaurant. Om 21.50 uur nog 2 Engelse pelgrims die uit St. Jean waren komen lopen. Doorweekt, wij met een paar handdoeken ze een beetje afgedroogd en toen ze een bed gegeven.

in de nacht van dinsdag op woensdag om 0.30 uur wordt ik door Inge gewekt. Gerard er staan buiten voor de deur 2 mensen. Ga je me me naar beneden? Gauw de schoenen aan en naar beneden. 2 fietspelgrims voor de deur. Ze waren om 18 uur vertrokken. Men had gezegd dat ze 3 uur nodig hadden, maar met die zwaren onweersbui waarschijnlijk pech gehad. Na hét uitpakken van hun fietsen ze snel naar beneden in het souterrain een bed aangewezen. En toen maar weer proberen de slaap te vatten.

afgelopen weekend een mooi concert in de kerk, claustro en capillo. Men begon in hét claustro vervolgens gingen ze naar de capillo en vervolgens naar de kerk.

Iemand met een saxofoon ging vanuit de cripte al spelende naar boven terwijl het orgel werd bespeeld. Prachtig om dit mee te maken.

en zo was er nog meer te beleven, misschien een andere keer meer.

saludos y hasta pronto

piet van Vonderen

Na een weekje toch nog en berichtje van je. Toch nog naar Logroño gereden naar Felicia. Gaat het goed met haar. En dan afgelopen nacht die 2 fietsers,dat was wel effe schrikken. Het zit er weer op. Kom maar weer snel terug,je hebt het daar wel weer verdiend. Ga je zaterdag weer terug? Goede reis, wees voorzichtig want de franse boeren bezetten vele snelwegen.Tot in Amersfoort of Olst.

Groetjes Piet